Sayın Velilerimiz,
Uluslararası Bakalorya
Organizasyonu (IBO), PYP, MYP, DP ve IBCC’ye
ait yeni program modellerini yayınladı. Program modellerinin revize edilerek
yenilenmesinin temel nedeni, programlar arasındaki tutarlılığı ve programlara
özgü öğeleri net olarak göstermekti.
Yeni PYP program
modeliyle eski program modelini karşılaştırarak modeldeki değişiklikler
konusunda sizleri bilgilendirmek istiyoruz.
·
Modellerin tümü; dört program arasındaki yapı ve terminoloji uyumunu
ve kesintisiz – bütünsel bir eğitimi sembolize etmek için altıgen yerine daire olarak tasarlanmıştır. İç
içe geçmiş dairelerde IB program içeriğini temsil eden programa özgü müfredat
öğelerine yer verilmiştir.
·
Yeni program modelinde, eskisinde olduğu gibi, öğrenenler PYP müfredat çerçevesinin
merkezindedir. Program modellerinin tümü, yine Öğrenen Profili etrafında şekillenmektedir. Bu, programların
öğrenen merkezliliğini temsil etmektedir.
·
İçteki daire PYP’nin pedagojisini temel öğeleri ile
birleştirmektedir. PYP müfredat döngüsünün üç öğesi olan; yazılı, öğretilen ve
ölçülen-değerlendirilen müfredat yeni modelde Öğretime Yaklaşımlar başlığı altında toplanmıştır. Böylelikle; MYP,
DP, IBCC programları ile de paralellik sağlanmıştır.
·
Temel öğelerden biri olan beceriler (derse özgü ve
disiplinlerüstü), yeni modelde Öğrenime
Yaklaşımlar başlığı ile temsil edilmektedir. Bu yaklaşım, MYP, DP, IBCC
program modellerinde de aynı şekildedir.
·
Kavramlar, yeni modelde ayrı
olarak gösterilmiştir. PYP’nin eski modelinde de yer alan ve beş temel öğeden
biri olan kavramlara MYP’nin yeni program modelinde de yer verilmiştir.
·
Tutumlar, PYP’nin temel
öğelerinden biri olmaya devam etmektedir.
·
PYP, sergi ile sona ermektedir; öğrenenlerin program boyunca
öğrendikleri ve edindiklerini sergiledikleri bu çalışma yeni program modeline
eklenmiştir. PYP Sergisi ile Eylem’in aynı dairede yer alması,
aralarındaki net bağlantıyı temsil etmektedir.
·
Yeni program modelinde; eskisinde olduğu gibi, altı ders alanı gösterilmektedir; ancak
programın disiplinlerüstü yaklaşımını vurgulamak amacıyla ders alanları
arasındaki sınırlar belli belirsizdir.
·
Dıştan ikinci dairede ise altı
disiplinlerüstü temaya yer verilmiştir. Yeni program modelinde;
disiplinlerüstü temaların birbirleriyle iç içe olduğu vurgulanmıştır.
·
Yeni program modelinin en dış halkasında yerini bulan ve modeli
çevreleyen Uluslararası Bilinç, bu
anlayışın IB programları arasındaki devamlılığın sağlanmasındaki önemi
göstermektedir.
Bu değişiklikler
doğrultusunda güncellenmiş olan PYP Veli Bilgilendirme Kitapçıklarımıza (Türkçe
– İngilizce) aşağıdaki bağlantılardan
ulaşabilirsiniz.
İSTEK BARIŞ – PYP VELİ
BİLGİLENDİRME KİTAPÇIĞI – ARALIK 2012
İyi dileklerimle,
Ceni AlpandaPYP Koordinatörü
İSTEK Barış Anaokulu ve
İSTEK Barış İlkokulu